PROF. DR. FATIĆ: POKORAVANJE UZVIŠENOM ALLAHU JE SUŠTINA NAŠE VJERE
- E’uzu billahi mineššejtani-rradžim
Bismillahir-rahmanir-rahim
Elhamdullilah rabil ‘alemin
Wessalatu wesselamu ‘ala resulina we nebijjina Muhammedin we ‘ala alihi we sahbihi edžme’in!
Svaka hvala, zahvala i pohvala pripadaju svevišnjem Allahu, Gospodaru svih svjetova!
Svaka hvala, zahvala i pohvala pripadaju svevišnjem Allahu, Gospodaru svih svjetova!
Blagoslov i mir neka su na posljednjeg Božijeg poslanika Muhammeda, alejhi selam, na njegovu časnu porodicu i sve njegove plemenite ashabe.
Riječ ”Rabb” u Kur’anu ima četiri značenja: Bog, Svevišnji, Gospodar, Posjednik, Dobročinitelj i koristi se samo za svevišnjeg Allaha i ni za koga drugog. U Kur’anu časnom se riječ ”Rabb” navodi na 152 mjesta, ali ako računamo sa zamjenicom kao sufiksom, ukupno se spominje na 971 mjestu u Kur’anu. Njome se u Kur’anu označava univerzalno Božije gospodarstvo (Rabbu-nas), Gospodar ljudi, svih ljudi, Gospodar čovječanstva, kako se to navodi u suri an-Nas, a s posebnom referencom na Božiji stvaralački akt – Rabbul-alemin (Gospodar svih svjetova).
Istovremeno, još jedna riječ se u Kur’anu spominje na 152 mjesta – riječ ”abd”. Glagol ”abede”, iz kojeg derivira riječ ”abd”, u arapskom jeziku znači obožavanje i robovanje.
”Abid” je znači obožavatelj, a ”abd” rob. U bosanskom jeziku postoji razlika između obožavanja i robovanja. Može se obožavati bez robovanja ili robovati bez obožavanja.
Nadalje, rob je rob u svakom trenutku, dok se obožavatelj može biti u nekom određenom periodu. Također, rob u stanju robovanja bespogovorno radi sve što mu naredi Gospodar. Za razliku od obožavanja u koje se uvijek ulazi dobrovoljno, u ropstvo se nikada ne ulazi dobrovoljno i naravno, niko ne želi biti rob. A rob uvijek želi slobodu. Ovo su, dakle, vidite, sve negativne konotacije povezane s pojmom ropstva i robovanja.
I kako sada shvatiti pojam robovanja svevišnjem Allahu? Prvo, u ropstvu ljudi drugo ljudsko biće je gospodar, a u ropstvu svevišnjem Allahu On je Gospodar. Dalje, svevišnji Allah hvali Svoje robove u Kur’anu, što je posebno zanimljivo jer nijedan zemaljski gospodar ne izriče pohvale svojim robovima, radije ističe njihovu nezahvalnost. Očigledno je, dakle, da se radi o posebnom Gospodaru, zato smo i mi posebni robovi. Riječ je o vrsti ropstva koje se rado prihvata, a svako drugo ropstvo je prisilno. U ropstvo uzvišenom Allahu ulazi se dobrovoljno i s ljubavlju, a ne s mržnjom prema Gospodaru.
Sada se postavlja još jedno pitanje: Šta znači biti iskren Božiji rob? Ovdje mnogi dolaze u problem sa svojim Gospodarom. Radije bi rekli da je važno čisto srce, nego da Mu se istinski pokore, a pokoravanje u islamu jeste suština vjere, vjerovanja. Zbog nedostatka iskrenosti nastaju mnogi problemi – ustvari, neiskrenost je njihov korijen. Ukoliko je čovjek neiskren prema svevišnjem Allahu, onda on tada ne može savladati sebe i postavljat će razna pitanja, npr. zašto se mora pokoriti poslaniku koji je samo čovjek ili zašto se mora činiti to i to i tako dalje. I danas, nažalost, postoje ljudi koji, naprimjer, čitaju Kur’an u cijelosti, ali ne i sunnet ili hadis Božijeg Poslanika, s. a. v. s., kao posljednjeg Božijeg poslanika, u cijelosti.
Pogledajte video OVDJE.
(B.Z.F.)
The post PROF. DR. FATIĆ: POKORAVANJE UZVIŠENOM ALLAHU JE SUŠTINA NAŠE VJERE first appeared on Hayat.ba.