Mlada sporanistica iz Širokog Brijega primljena u ansambl Opere HNK Zagreb

Među troje novih članova ansambla Opere HNK je Širokobriježanka Nikolina Hrkać, studentica apsolventske godine pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi red. prof. art. Martine Zadro.

Dobitnica je Nagrade glazbene mladeži na Lions Grand Prix natjecanju u Rijeci 2017. te prve nagrade na Međunarodnom pjevačkom natjecanju Lav Mirski u Osijeku 2018. i finalistica Međunarodnog pjevačkog natjecanja Mikulaš Schneider-Trnavsky u Slovačkoj 2021. godine.

Kroz dosadašnje umjetničko djelovanje posebno se ističe sudjelovanje na Brixen Classics festivalu 2022., u koncertnoj izvedbi Weberove opere “Der Freischütz” u ulozi Ännchen, uz vodećeg vagnerijanskog baritona današnjice Michaela Vollea, sopranisticu Gabrielu Scherer i tenora Christophera Ventrisa u Južnom Tirolu pod vodstvom maestra Daniela Geissa.

Tijekom 2021. ostvaruje svoje prve profesionalne angažmane, koncertima uz HRBA-u, u Hrvatskom glazbenom zavodu u povodu Svjetskog dana barokne glazbe te na 51. Varaždinskim baroknim večerima. Nastavlja suradnju s HRBA-om pa će i ove godine nastupiti na koncertu “Magna Mater Austriae” pod glazbenim vodstvom Maura Colantonija u Satiričkom kazalištu Kerempuh, kao i na baroknim festivalima Janakkala Barokki u Finskoj i Korkyra Baroque Festivalu na Korčuli.

Kroz studij Nikolina solistički sudjeluje u brojim velikim akademskim projektima, ističući se kroz operne i oratorijske uloge do izvedbi pjesama različitih glazbenih razdoblja.

Najznačajniji nastupi obuhvaćaju ulogu Squeelera u Kuljerićevoj operi “Životinjska farma”, pod vodstvom Mladena Tarbuka i u režiji Krešimira Dolenčića u povodu jubilarne, 100. obljetnice osnutka Muzičke akademije u Zagrebu, u koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski – solo sopran u izvedbi J. S. Bachove “Muke po Marku” pod vodstvom maestra Hansjörga Albrechta, uz Orkestar Muzičke akademije – ulogu Noemie na premijeri Massenetove “Pepeljuge” te ulogu Vile u koncertnoj izvedbi Pepeljuge J. Masseneta, uz orkestar Muzičke akademije, ulogu Bastienne u projektu HNK Varaždin, ulogu Violette u praizvedbi glazbene komedije “Priležnici” L. Uran (Kazalište Komedija), zatim nastupe u projektima “Iz čudesnog dječakova roga” G. Mahlera, Hommage à Kurt Weill, kao i unutar ciklusa “Virtuoso”, uz koncert posvećen skladatelju Bruni Bjelinskom (“Slike romantizma i impresionizma”).

Odabrana je među najboljim studentima Muzičke akademije i solistički nastupa na 50. i 52. Varaždinskim baroknim večerima pod mentorstvom Laure Vadjon.

U siječnju ove godine nastupila je na tradicionalnom koncertu Muzičke akademije sa Zagrebačkim solistima s arijom “Cleopatre” te “Da tempeste” iz opere Giulio Cesare. Dobitnica je Dekanove nagrade za iznimno studentsko umjetničko ostvarenje (J. S. Bach: “Jauchzet Gott in allen Landen”) i individualne Rektorove nagrade za iznimno studentsko ostvarenje (Brixen Classics 2022. – uloga Ännchen u operi “Der Freischütz”).

Nikolina kaže kako joj poziv u ansambl zagrebačke Opere mnogo znači. Još je studentica pa ne može imati status profesionalnog službenog člana, no kao stipendistica zagrebačke operne kuće u stipendijskom programu imat će idealnu priliku za umjetnički napredak kroz pjevačko i glumačko iskustvo na sceni.

– Mislim da je scena kao takva potrebna svakom pjevaču kako bi se razvijao kao izvođač – kaže Hrkać.

Nikolina je kao sopranistica nastupala i u svojoj rodnoj Hercegovini.

– Većinom su to bili koncerti u crkvama s raznovrsnim programom, od opernih arija, oratorija, lieda pa sve do mjuzikla u Širokom Brijegu, Čapljini i Grudama. Posljednji moj nastup u Hercegovini bio je u Rasnu krajem prošle godine s ansamblom udruge Takt. Koncert je bio posvećen baroknim skladateljima. Nadam se da će biti još nastupa u Hercegovini, volim doći u svoj rodni kraj – rekla je za kraj Nikolina Hrkać, koja je krenula stazom sopranistice Blaženke Cigić Milić, rođene Mostarke, koja je bila primadona Opere HNK u Zagrebu.

O čemu se priča na BiH i Croatia subredditima

O čemu se priča na Balkanskim subredditima?